Margaritos mokykloje tęsiasi virtualaus mokymosi aplinkos „Moodle“ mokymai, vykdant ERASMUS+ programos bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektą „Closing the Gap in ICT“. Be mokslų, svečiams pasiūlėme ir kultūrinę-edukacinę programą kaimyniniuose Šiauliuose.
Anot vienos iš projekto kuratorių mokytojos Irmos Zakarauskaitės, antroji projekto diena prasidėjo Vokietijos komandos diagnostinio testo pristatymu. Vėliau visi mokiniai dalyviai testą atliko, pasirinkę jį pagal savo matematinių žinių lygį.
„Mokiniai tikrai susidomėję sprendė matematikos testus, stengėsi atlikti visus reikiamus sprendimus be mokytojų pagalbos. Atlikę testus, mokiniai galėjo lengviau atsipūsti, užpildė klausimyną apie atliktą matematinį testą ir tos dienos mokymosi veiklą“, – pasakoja I.Zakarauskaitė.
Susipažinome su šokoladiniais Šiauliais
Tarptautinių projektų tikslas – ne tik mokymasis, bet ir svečios šalies kultūros, žmonių, verslo pažinimas. Todėl Margaritos mokykla suplanavo svečiams parodyti ne tik Panevėžį, bet ir dalelę Lietuvos. Vakar projekto dalyviai aplankė kaimyninius Šiaulius.
Margaritos mokyklos projektų vadovė Rima Šeibokienė džiaugėsi, kad užsienio partneriams patiko Šiaulių šokolado muziejus.
„Ne tik pamatėme šokolado gamybos ypatumus, bet ir susipažinome su beveik keturių tūkstančių metų šokolado istorija, smaguriavome savo sukurtais šokoladiniais saldainiais“, – pasakoja R.Šeibokienė.
Pasak jos, muziejuje edukacinės programos dalyviai sužinojo, kaip šokolado gamybos ir vartojimo tradicijos keitėsi bėgant amžiams, išgirdo apie pirmuosius Lietuvos šokolado fabrikus ir apie ilgiausiai šalyje veikiantį saldainių fabriką „Rūta“.
Mokiniai ir mokytojai trumpam tapo šokoladinių skanėstų gamybos meistrais. Dalyviai sužinojo kaip gaminami šokoladiniai saldainiai, išmėgino savo jėgas gaminant ir puošiant savo šokoladinius skanumynus ir čia pat juos ragavo. Savo šokoladinius gaminius svečiai susidėjo į paruoštas dėžutes ir parsivežė lauktuvių.
„Įdomu, kad itin entuziastingai šokolado gamyboje dalyvavo saldumynais garsėjantys turkai. Švedai sakė savo šalyje turintys ne vieną šokolado muziejų, tačiau pripažino, kad su tokia puikia edukacine programa susiduria pirmąkart“, – įspūdžiais dalinosi projektų vadovė.
Kryžių kalnas sužavėjo
Margaritos mokykla garsėja krikščioniškų vertybių puoselėjimu. Todėl neatsitiktinai suorganizavome kelionę į pasaulinio lygio unikalumo reiškinį Kryžių kalną. Šis kultūros ir istorijos paminklas įkūnija lietuvių kryždirbystės tradiciją, kurią UNESCO yra įtraukusi į Žmonijos nematerialaus ir žodinio paveldo šedevrų sąrašą.
Kryžių kalne 1993 metais lankęsis popiežius Jonas Paulius II, sužavėtas šios šventos vietos, lankydamasis Italijoje, La Vernos kalno pranciškonų vienuolyne, brolius pranciškonus paragino pastatyti prie Kryžių kalno vienuolyną. Pranciškonai veikiai atsiliepė į popiežiaus paraginimą. Eremo projektą sukūrė architektai Angelo Polesello ir Nunzio Rimmaudo. Kertinis vienuolyno akmuo išrėžtas iš La Vernos kalno, jį pašventino popiežius Jonas Paulius II, akmenyje saugoma kapsulė su vienuolyno steigimo dokumentais. Pastatą, stovintį 300 metrų nuo Kryžių kalno, statyti padėjo Toskanos provincijos broliai pranciškonai. Jis iškilmingai pašventintas 2000 m. liepos 8 d.
Svečiams apie Kryžiaus kalno ir vienuolyno istoriją pasakojo vienas iš brolių pranciškonų. Nepaisydamas carinės Rusijos, o vėliau – sovietų valdžių draudimų ir griovimų, kalnas ne tik išliko, bet ir išsiplėtė iki šiandieninio dydžio ir dabar garsina mūsų šalį. Nors oras nelepino, pūtė žvarbus vėjas, projekto dalyviai mielai fotografavosi prie Lietuvos įžymybės, klausėsi vienuolio, diskutavo.
www.margarita.lt
Nuotraukų galerija