2017 m. gegužės 7-13 dienomis,  Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos, Joniškio žemės ūkio mokyklos bei Kauno taikomosios dailės mokyklos atstovai vyko į Prancūziją, trečiajį mobilumo vizitą, pagal Erasmus+ programos mobilumo projektą „Socialinė integracija ES profesinio mokymo kontekste“.

Vizito metu aplankėme penkis Paryžiaus profesinius licėjus – Turbulences neformaliojo ugdymo įstaigą, Licee Polyvalent Lazarre Ponticelli, licėjų ISEC, licėjų Belliard, licėjų Corvisart – Torbiac Paris. Švietimo įstaigose stebėjome, kaip vyksta specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių integracija, matėme mokymosi aplinkas, sukurtas skirtingų socialinių grupių ir kultūrų mokinių mokymui/si. Susipažinome su mokymo priemonėmis, formomis ir metodais, specialiomis mokinių motyvavimo programomis, bei  mokinių  įtraukimo į naudingą  projektinę veiklą būdais. Vizito metu bendravome su Prancūzijos švietimo ministerijos atstovu, licėjų direktoriais, praktinio mokymo vadovais, profesijos mokytojais. Aptarėme bendras problemas ugdant ir integruojant SUP turinčius mokinius į profesinę ir bendruomenės veiklą.

Projekto „Socialinė integracija ES profesinio mokymo kontekste“ tikslas – greta profesinių kompetencijų stiprinti toleranciją, atvirumą viskam kas nauja, savita, neįprasta, pasitikėjimą savo kūrybinėmis galiomis, dalijimąsi gerąja patirtimi, požiūriais, kurti ir išbandyti naujas darbo priemones bei galimybes profesinėje veikloje. Vizite Prancūzijoje mokyklą atstovavo profesijos mokytoja Ingrida Lukauskienė ir psichologas Arnoldas Jasiūnas. Taip pat vyko Kauno taikomosios dailės mokyklos direktorė Daina Rožnienė ir mokytoja Reda Kairienė, Joniškio žemės ūkio mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Liudmila Božidaj ir bendrabučio auklėtoja Egidija Goštautienė.

Arnoldas Jasiūnas
Mokyklos psichologas